Digitale marketing trends voor 2020

De trends waar jij als bedrijf op in kan spelen.

Geschreven door: Gastblogger

2020 heeft inmiddels ruim haar intrede gemaakt. Tijdens het begin van een nieuw jaar zien we dat veel ondernemers hun doelen aan het bijstellen zijn en vooruit kijken op ontwikkelingen. Althans, dat proberen ze. In realiteit ligt het toch vaak anders. Vanwege de drukte komen veel ondernemers niet toe aan het vaststellen van doelen. Dit geldt ook voor het inspelen op trends en ontwikkelingen. In plaats van de manager van morgen, zijn we eerder een manager van vandaag. Die alleen vanuit hedendaagse taken fungeert en niet vooruit kijkt op wat komen zal.

Want, ben jij al op de hoogte van de digitale marketing trends voor 2020?

Dat zou je inmiddels wel moeten zijn, aangezien we al onderweg zijn in 2020. Niet getreurd. Met deze blog wil ik je helpen om alsnog in te gaan spelen op de digitale trends die in dit jaar plaatsvinden.

Digitale marketing trend 1:  PERSONALISATIE.

Consumenten zijn het beu om iedere dag commerciële advertenties te zien. Bekend gevoel? Je bent niet de enige… 79% van de consumenten voelt zich steeds meer gefrustreerd wanneer de inhoud van de advertentie niet relevant is of berichten met een hoog verkoopgehalte. (bron: Exitbee).

Als ondernemer is dit een teken voor jou om juist niet met mee te gaan in deze overload aan niet-relevante advertenties. Traditionele reclame heeft zijn tijd gehad.

Maar stel je voegt personalisatie toe aan je marketing, wat gaat dit jou als ondernemer dan opleveren?

  • - Persoonlijke communicatie draagt bij aan een betere relatie met je klant;
  • - Verhogen van leadgeneratie;
  • - Bezoekers spenderen meer tijd op jouw kanalen.

Wanneer we terugblikken op afgelopen jaar, dan zien we dat in 2018 ‘personalisatie’ ook al eerder als marketing trend is genoemd. Dit geeft maar eens aan, welke rol deze trend heeft voor nu en de toekomst.

''GO PERSONAL!''

Digitale marketing trend 2:  SOCIAL MESSAGING APPS

Social media-applicaties zijn vandaag de dag niet meer weg te denken. Je vrienden contacten met een Whatsappje of Facebook bericht. Wie doet het niet?

Maar wist je dat deze applicaties niet langer alleen gebruikt worden om berichten naar familie of vrienden te sturen? De populariteit in het gebruik van Social media-applicaties neemt ook bij bedrijven in een snel tempo toe.

Klanten vinden het zeer nuttig om rechtstreeks in contact te staan met een bedrijf. Het gaat al bijna zo ver, dat men verwacht direct geholpen te worden. Reageer jij als bedrijf niet binnen 30 minuten? Dan haakt de klant af.

Hoe kun jij naast het rechtstreeks communiceren met je klant, hier als bedrijf voordeel uit halen? Enkele manieren waarop je hier gebruik van kan maken:

  • Contacten en relaties leggen;
  • Uitnodigen voor events;
  • Klantondersteuning bieden;
  • Klanten informeren over jouw bedrijf, product of dienst.

Waar moet ik bij Social Messaging apps dan aan denken? Enkele populaire voorbeelden van social messaging kanalen zijn WhatsApp, Facebook Messenger, Insta Direct, WeChat, Telegram en Twitter DM.

Gebruik jij al één van de bovengenoemde Social Messaging apps? Zoja, welke?

Digitale marketing trend 3:  INTERACTIEVE TRENDS

Met interactieve content marketing ga je inzetten op een actie vanuit jouw ontvanger. Je gebruikt inhoud om je publiek te laten engageren. Het doel achter interactieve marketing is dat je de gebruikers enige controle of invloed geeft over hun ervaring.

Door jouw (potentiële) klanten actief te betrekken bij je content, kun je hem/haar langer op je kanaal houden. Mensen houden namelijk van interactie!

Voor het creëren van interactie kun je:

  • Vragen naar beoordelingen/feedback over jouw product/dienst;
  • Organiseren van polls, quizzen of polls;
  • Gebruik maken van 360 video;
  • Stories plaatsen met features op Instagram.

Een sterk voorbeeld van interactieve content marketing is de content van Blokker. Het nieuwsplatform is erg populair dankzij hun quizzen en online tests.


Heb jij één van de trends toegepast in 2020?

Vergroot je bereik met content creatie!


Zoeken:

Laatste nieuws:

Waarom social media uitbesteden? Ontdek de 5 daadkrachtige redenen!

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl Waarom social media uitbesteden? Social media(...)

Waarom gebruiken we hashtags op sociale media?

Vergroot je bereik op social media m.b.v. hashtags! Geschreven(...)

MONSTERBLOG: 35 Content ideeën voor het vergroten van je bereik op sociale media!

Gebruik content marketing als leadgeneratie! Geschreven door: Gastblogger Ben(...)

De Facebook Pixel – De sleutel tot succesvolle FB advertenties!

Haal meer uit je advertenties met behulp van een(...)

5 Manieren voor het genereren van leads met marketing

Hoe haal jij leads binnen met marketing? Geschreven door:(...)

10 waardevolle tips voor meer klanten via LinkedIn!

Bereik jouw klanten op LinkedIn. Geschreven door: Sebas Kooistra(...)

5 Tips ‘Van Specialist naar Expert op Social media’

Zie jij jezelf als Specialist of Expert? Geschreven door:(...)

7 manieren waarmee je LinkedIn waardevol maakt voor jouw business.

Hoe zorg je voor nieuwe klanten op LinkedIn? Geschreven(...)

Meer klanten halen uit Social media

Hoe kan ik meer klanten uit Social media halen?(...)

Wie is mijn klant op Social media?

Geschreven door: Gastblogger Inzicht hebben in jouw klant is(...)