Waarom een LinkedIn Bedrijfspagina aanmaken?

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl

Voordat we meer vertellen over 'waarom je een LinkedIn bedrijfspagina moet aanmaken', laten we je eerst tekst en uitleg geven over dit gigantische zakelijke platform.

LinkedIn, het grootste zakelijke platform van dit moment. Een platform met meer dan 5 miljoen gebruikers in Nederland waar dagelijks ontzettend veel nieuwe contacten worden aangegaan en samenwerkingen ontstaan. Helaas maakt niet iedereen hier goed gebruik van. Deels heeft dit te maken met een stukje onwetendheid.
Van de 5 miljoen gebruikers, heeft een groot percentage überhaupt niet kennisgenomen van de vele mogelijkheden die LinkedIn biedt. Als bedrijf maar ook als werknemer, biedt het platform middelen waarmee je o.a. klanten en personeel kan werven.

Voor het bereiken van potentiële klanten kan een bedrijfspagina de uitkomst zijn. Met een bedrijfspagina kan je heel eenvoudig jouw organisatie promoten onder potentiële klanten, maar ook kan je het kanaal gebruiken om huidige relaties te informeren. En dan ben ik vergeten om te melden dat je met een bedrijfspagina ook vacatures kan delen. Je hoort het al, LinkedIn is a nice thing to have.

Mocht je nog geen LinkedIn bedrijfspagina hebben, dan is dit de hoogste tijd. Alle ins en outs over waarom een LinkedIn bedrijfspagina onmisbaar is, lees je in dit artikel.

LinkedIn bedrijfspagina

Wat is LinkedIn Bedrijfspagina?

Als je zelf al een persoonlijk profiel hebt op LinkedIn, dan heb je vast al een idee hoe deze online omgeving eruitziet. Naast een persoonlijke account is het mogelijk om op dit platform een bedrijfspagina aan te maken. Het is een gemiste kans als je dit niet doet. Op jouw LinkedIn bedrijfspagina kun je contact leggen met je doelgroep door waardevolle informatie te delen. Wat valt eronder waardevolle informatie? Informatie waar de doelgroep iets aan heeft. Dit kan zijn; het delen van tips, adviezen, antwoorden op veelgestelde vragen, kijkje achter de schermen, samenwerkingen of projecten op locatie. Door het delen van berichten, zorg je ervoor dat je top-of-mind blijft onder de doelgroep.

Wat zijn de voordelen van een Bedrijfspagina?

Hierboven heb je al een aantal voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina kunnen lezen. Toch heeft zo’n pagina veel meer voordelen voor je bedrijf dan je zou denken. Deze verdienen het om wat uitgebreider uitgelegd te worden. Dit alles om jou te overtuigen. Het platform LinkedIn is zeker van toegevoegde waarde voor jouw marketingstrategie.

Voordelen LinkedIn bedrijfspagina

Werknemers werven

Duizenden mensen zijn dagelijks op zoek naar een nieuwe baan of een nieuwe uitdaging. Met een LinkedIn bedrijfspagina kan jij inspelen op deze zoekvragen. Op het bedrijfsprofiel kun je vacatures plaatsen, maar ook zelf contactleggen met potentiële werknemers. Door van tevoren contact met ze te leggen via LinkedIn, heb je eerder de kans dat ze bij jou terecht komen, zodra ze op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.

Relaties opbouwen en onderhouden met klanten

Naast contact leggen met potentiële werknemers is een LinkedIn bedrijfsprofiel ook ideaal voor het opbouwen van relaties met klanten. Zij hebben door jouw uitgebreide profiel een goed inzicht in het bedrijf en de mensen die hiervoor werken. Dit bouwt een bepaalde vorm van vertrouwen op en zorgt voor een betere relatie tussen het bedrijf en de klant. Door de kennis van het bedrijf en eventuele updates te delen via het bedrijfsprofiel blijf je in contact met huidige en potentiële klanten. Deze interactie kan leiden tot meer succes in de toekomst.

Adverteren op LinkedIn

Met een persoonlijk account kun je geen advertenties plaatsen op LinkedIn. Met een bedrijfsprofiel kan dit juist wel. Alle content en updates die je op jouw bedrijfsprofiel hebt geplaatst, kun je promoten. Dit kunnen bijvoorbeeld blogs of artikelen zijn. Je kunt advertenties maken voor een specifieke doelgroep. Deze doelgroep kun je zelf samenstellen door onder andere te focussen op een locatie, leeftijdscategorie of functie. Zo weet je zeker dat jouw blog geadverteerd wordt bij een doelgroep die geïnteresseerd is in jouw bedrijf. Met dit voordeel kun je het bereik van je bedrijf vergroten.

Nieuwe klanten bereiken op LinkedIn?

Ontdek hoe!
Ps. het verhaal gaat verder onder deze call-to-action. 😉

 

Waarom heb je een bedrijfspagina nodig?

Mochten de bovenstaande voordelen nog niet genoeg zijn om je over te halen een LinkedIn bedrijfsprofiel op te zetten, lees dan even verder. Als je geen gebruik zou maken van LinkedIn, loop je naast het bereiken van nieuw personeel of klanten, meer kansen mis.

Net zoals elk ander bedrijf wil je het liefst bovenaan in de zoekresultaten komen te staan. Met een LinkedIn bedrijfsprofiel kun je jouw vindbaarheid ook op Google vergroten. Daarnaast is het ook mogelijk om de instellingen van je profiel zo aan te passen dat je diensten of producten gericht aan een specifieke doelgroep zichtbaar kunt maken. Zo kun je het ene product aan een oudere doelgroep laten zien en een ander product weer aan een jongere generatie.

Tot slot is het mogelijk om jouw medewerkers toe te voegen als beheerder van de bedrijfspagina. Wat is het nut hiervan? Door toegang te verlenen aan de bedrijfspagina, kunnen zij hun eigen netwerk uitnodigen voor de pagina. Hierdoor kun je meer klanten bereiken en op de hoogte stellen van de meerwaarde van jouw bedrijf.Automatisch leads genereren op social media

Jouw LinkedIn bedrijfspagina laten groeien.

Je bedrijfspagina is net als een plant. Je moet deze water blijven geven om te laten groeien. Geen water betekent geen vooruitgang. Geen onderhoud van je pagina betekent dus ook minder nieuwe klanten en minder succes. Het is dus belangrijk om je pagina regelmatig bij te werken. Het doel van je LinkedIn bedrijfspagina beheren is het bereiken van je doelgroep via deze pagina.

Contact onderhouden met klanten, beschrijvingen toevoegen en content plaatsen nemen veel tijd in beslag. Zeker als je dit actief wilt blijven doen. Desalniettemin, zien we in de praktijk dat bedrijven die wekelijks actief zijn in het beheren van de bedrijfspagina, succes behalen.

Heb je geen tijd om een bedrijfspagina te beheren? En wil je het onderhoud van je pagina liever overlaten aan professionals? Wij komen graag met je in contact en helpen je met het optimaliseren van je LinkedIn marketing.

LinkedIn bedrijfspagina groeien

Zet jij LinkedIn Marketing in voor jouw bedrijf, maar krijg je het niet voor elkaar om meer klanten te bereiken?

Wij werken ieder minuut van de dag met LinkedIn. Door intensief bezig te zijn met dit platform kennen we alle ins en outs en kunnen we ons de specialist noemen op dit gebied. Wij genereren naamsbekendheid en klantafspraken via LinkedIn marketing voor bedrijven die daar zelf geen tijd voor hebben.

Wil je meer weten over LinkedIn Marketing? Je kunt hier geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.

LinkedIn uitbesteden?


Zoeken:

Laatste nieuws:

Wat is LinkedIn? De zakelijke voordelen op een rij!

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl LinkedIn is een social media platform(...)

Klanten bereiken met LinkedIn? Zo doe je dat!

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl Er zijn veel manieren om online(...)

LinkedIn uitbesteden: bereik jouw zakelijke doelgroep!

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl Veel ondernemers hebben moeite om op(...)

De voordelen van social media voor bedrijven

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl We leven in een tijd waarin(...)

Waarom social media uitbesteden?

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl Social media uitbesteden is een goed(...)

Waarom gebruiken we hashtags op social media?

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl ''Waarom gebruiken jullie hashtags?''  Is een(...)

MONSTERBLOG: 35 Content ideeën voor meer bereik op social media!

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl Ben jij actief in het delen(...)

De Facebook Pixel – De sleutel tot succesvolle FB advertenties!

Geschreven door: Doelgroepbereikt.nl Het opbouwen van een digitale aanwezigheid(...)

5 Manieren voor leads genereren met marketing

Geschreven door: Judith Hendriks Het lijkt of er geen(...)

Klanten aantrekken via LinkedIn? Hoe doe je dat? 10 tips!

Geschreven door: Doelgroepbereikt De afgelopen tijd is ons team(...)