Home » Blog » Scoor met deze 60 LinkedIn content ideeën!

LinkedIn content ideeën

Regelmatig berichten plaatsen op sociale media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn is ontzettend belangrijk voor je online zichtbaarheid, dat zal geen verrassing voor je zijn. Daarom zit je elke week weer klaar voor 2 of 3 nieuwe posts. Maar zeg eens eerlijk: vind je het ook zo lastig om altijd weer originele, inspirerende content te bedenken voor social media?

Heb je geen idee wat je nu weer kan vermelden en ben je wel toe aan wat frisse inspiratie? Lees dit artikel dan zeker door! Doelgroepbereikt zet 25 uitgebreide content onderwerpen en in totaal maar liefst 60 tips voor je op een rij. We zoomen daarbij specifiek in op zinvolle LinkedIn content ideeën.

Waarom is LinkedIn content zo waardevol?

De kans is groot dat je potentiële doelgroep zich bevindt op Facebook en Instagram, maar onderschat ook de waarde van een goede bedrijfspagina op LinkedIn niet! Als zakelijk platform biedt LinkedIn de mogelijkheid om je bedrijf zichtbaar te maken binnen een relevant netwerk. Het is je digitale visitekaartje. Je bereikt hiermee belangrijke connecties uit je eigen netwerk, maar ook potentiële werknemers en klanten. 

Met LinkedIn marketing content geef je een goed beeld van je bedrijf, laat je kennis van jouw vakgebied zien en straal je zo autoriteit uit. Bedenk dat een consistentie in het posten van content belangrijk is. Plaats liever 2 keer per week een bericht, dan vijf keer in één week en vervolgens drie weken niet. 

Nu je weet waarom LinkedIn content waardevol is, duiken we in onze tips voor originele content.

60 inspirerende LinkedIn content onderwerpen

1. FAQ

De FAQ, oftewel: de meestgestelde vragen. Beantwoord iedere week een vraag die je vaak wordt gesteld. Daarmee geef je jouw specialistische vakkennis weer en beantwoord je meteen praktische vragen die leven bij (potentiële) klanten.

2. Persoonlijk voorkeuren

Persoonlijke content scoort altijd goed, ook op LinkedIn. Deel daarom zeker favoriete apps, tools, boeken, films, podcasts of andere dingen die jou inspireren. Wees niet bang om te persoonlijk te zijn, hiermee geef je juist een mooi beeld van waar jij je inspiratie vandaan haalt.

Voorbeeld LinkedInpost delen van persoonlijke voorkeuren

3. Artikel delen

Lees je een interessant artikel in een krant of vakblad over de uitdagingen van je klanten? Deel het artikel dan op je tijdlijn. Door toe te lichten waarom jouw volgers het artikel zeker moeten lezen en jouw mening over het onderwerp te geven, straal je autoriteit en vakkennis uit.

4. Mini artikel

Schrijf een mini artikel waarin je jouw lezers een praktische tip geeft. Zo’n artikel, of ook wel blog genoemd, bestaat maximaal uit 3000 tekens en heeft als doel om je volgers te inspireren. Denk bijvoorbeeld aan een tip waarmee je doelgroep efficiënter kan werken.

Voorbeeld van LinkedInartikel

5. Nieuw product of dienst

Bied je een nieuw product of een nieuwe dienst aan? Zorg dan dat je hier flink aandacht aan besteedt. Persoonlijke foto’s, waarop bijvoorbeeld een medewerker met het nieuwe product in handen te zien is, werken hierbij ontzettend goed voor je bereik.

6. Citaat

Goede social media content hoef je echt niet altijd zelf te verzinnen. Put ook eens uit de bron van citaten. Kies een quote van iemand die je inspireert of een citaat dat je aan het lachen maakt. Vertel er vooral bij waarom dat zo is. Creëer interactie door je volgers te stimuleren hun eigen favoriete quote te vermelden.

7. Poll

Een poll is een eenvoudige manier om interactie met je connecties tot stand te brengen. Je stelt een vraag en geeft daarbij een aantal antwoordmogelijkheden. Je volger hoeft alleen maar het antwoord aan te klikken dat voor hem of haar van toepassing is.

Voorbeeld LinkedInpoll

8. Behind the scenes

Mensen zijn altijd nieuwsgierig naar wat er achter de schermen speelt. Vaak hebben je connecties geen idee van je dagelijkse bezigheden en het reilen en zeilen binnen je bedrijf. Deel daarom foto’s van wat er allemaal speelt. Denk aan foto’s van een klantgesprek, teamvergadering, webinar, maar ook het eten van een gebakje omdat je bedrijfsleider jarig is.

9. Leerervaring

Wat heb jij vandaag geleerd? In je werk, tijdens een vaktraining of op een bedrijfsevenement? Deel je leerervaring in een korte video of schrijf een kort verslagje.

Voorbeeld LinkedInbericht met leerervaring

10. Nieuws

Is je vakgebied in het nieuws? Deel relevante nieuwsartikelen en vermeld jouw visie op het onderwerp daarbij. Daag je connecties uit om hun mening over het onderwerp te delen.

11. Praktische tips

Heb je een lijstje met praktische tips voor jouw vakgebied? Verwerk je top 10 tips eens in een blog of deel ze in een pdf via je tijdlijn.

Voorbeeld LinkedInpost met praktische tips

12. Blog

Heb je eerder blogs gedeeld via je website of LinkedIn pagina? Neem interessante stukken uit de blog en plaats deze opnieuw, met een verwijzing naar het volledige artikel. 

Voorbeeld blog delen op LinkedIn

13. Persoonlijke verhalen

Maak je verhalen persoonlijk, door dagelijkse gebeurtenissen of situaties op de werkvloer te delen. Door te laten zien hoe jij de situatie hebt afgehandeld, laat je de expertise in je vakgebied zien.

Voorbeeld LinkedInpost persoonlijk verhaal

14. Feestje

Is er reden voor een feestje in het bedrijf? Denk aan een jubileum van een werknemer, of het 10-jarig bestaan van je organisatie. Deel persoonlijke foto’s van deze feestelijke gebeurtenissen met je connecties.

15. Mening

Wees niet bang om je mening op bepaalde onderwerpen binnen je vakgebied te geven. Daarmee laat je juist zien dat je over inhoudelijke kennis beschikt. Komt er een discussie op gang? Top! Interactie betekent meer bereik. Blijf zelfverzekerd en vergroot zo je geloofwaardigheid.

Voorbeeld LinkedInpost mening delen

16. Successen

Uitbreiding van het bedrijfspand? Een belangrijk partnerschap gestart? De 1000e klant binnengesleept? Deel je mijlpalen en successen, zo laat je zien dat je bedrijf continu in beweging blijft.

17. Interview

Laat je eens interviewen om tot inspirerende inzichten te komen. Vertel bijvoorbeeld waarom je het bedrijf bent begonnen of deel je leerervaringen.

18. Worstelingen

Iedereen krijgt te maken met strubbelingen, worstelingen of obstakels. Draai dat om in iets positiefs, door je worsteling te delen en te laten zien hoe je dit hebt aangepakt. 

19. Reviews

Heb je positieve reviews ontvangen over je geleverde producten of diensten? Deel deze dan met je volgers. Je kunt er ook voor kiezen om de review verder uit te diepen, door de gever hierover te interviewen. Zo geef je nog meer inzicht voor je connecties.

20. Persoonlijke inspiratiebronnen

Binnen je vakgebied heb je vast en zeker bepaalde personen die je inspireren. Deel deze persoonlijke inspiratiebronnen en vertel hoe en waarmee zij je hebben verder geholpen. Motiveer ook je lezers om hun inspiratiebronnen te delen. 

21. Interview met collega

Naast een interview met jezelf, kun je natuurlijk ook je medewerkers interviewen. Laat je collega’s vertellen over hun werkzaamheden en ervaringen binnen je bedrijf. 

22. Sterke en zwakke punten

Bedenk eens goed wat jou of jouw bedrijf onderscheidt van je concurrenten. Bekijk hiervoor hun blogs en social media content en noteer wat volgens jou de sterke en zwakke punten daarvan zijn. Vergelijk dit vervolgens met je eigen blogs en social content. Kun je jouw eigen zwakke punten ombuigen in sterke punten?

23. Ambities

Welke ambities heb je op zakelijk en persoonlijk vlak? Maak je connecties hier deelgenoot van en vertel hoe je deze wilt realiseren.

24. De weg naar succes

Heb je een succeservaring gerealiseerd? Deel dan niet alleen de ervaring, maar vertel vooral hoe deze tot stand is gekomen. Moest je bepaalde obstakels overwinnen en hoe heb je dat dan aangepakt? Zo fungeer je voor je connecties als mentor op de weg naar succes. Een leuke manier om dit te doen is om een brief aan jezelf te schrijven toen je net begon met werken.

Voorbeeld LinkedInpost de weg naar succes

25. Carrière

Iedere carrière bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten. Neem je connecties mee in jouw ontwikkeling als ondernemer. Hoe ben je begonnen aan je carrière? Wat heb je geleerd tijdens deze reis? Wie weet inspireer je jouw volgers om hun dromen waar te maken.

Met deze LinkedIn content onderwerpen kun je lekker aan de slag. Wil je nog meer inspiratie? Lees dan deze extra tips door: 

26. Een ervaring die je (carrière) heeft gevormd
27. Throwback

Voorbeeld LinkedInbericht met throwback
28. Je grootste uitdaging van de week
29. Je grootste overwinning van de week
30. Waar begin jij je werkdag mee?
31.  Foto van je werkplek
32. Hoe ziet je werkdag er vandaag uit?
33. Quote van inspiratiebron
34. Bezocht bedrijfsevent
35. Help je potentiële klant met een “how-to”
36. Meme
37. Laatst gelezen boek. Wat heb je hiervan opgestoken? Met link naar je vakgebied.
38. Laatste beluisterde podcast. Wat heb je hiervan opgestoken? Met link naar je vakgebied.
39. Infographic
40. Favoriete tool (privé of zakelijk)
41. Winactie
42. Je ideale klant omschrijven
43. E-book delen
44. Webinar promoten
45. Relevant artikel (recentelijk)
46. Presentatie op locatie delen (aankondiging, tijdens presentatie of na presentatie)
47. Feiten of statistieken
48. Casestudy
49. Jouw maatschappelijk rol omschrijven
50. Whitepaper
51.  Foto van je notitieboekje
52. Foto van je planning. Hoe plan jij je werkzaamheden? Wat kunnen andere hier van leren?
53. Gehoord citaat van klant of collega
54. Praatje bij koffiezetapparatuur wat je is bijgebleven
55. Beste productiviteit hack
56. Tips om je klant verder te helpen
57. Do's & Don'ts
58. Gebeurtenis die je heeft geïnspireerd.
59. Tijdlijn van jouw carrière
60. Jouw voorspelling betreft marktontwikkelingen 

En tot slot: 

  • Reageer op LinkedIn posts van anderen
  • Heb je veel nieuwe connecties? Deel dan regelmatig een post waarin je vertelt wat je volgers van je kunnen verwachten.

Besteed je content creatie uit!

Begint het je te duizelen na het lezen van alle tips voor waardevolle LinkedIn content? Geen zorgen: besteed je content creatie uit aan Doelgroepbereikt. Wij stellen met veel plezier een contentstrategie op en werken een contentplanning uit. Vanuit een brede kennis over de meest uiteenlopende onderwerpen, vergroten we de online zichtbaarheid van jouw bedrijf met originele LinkedIn content. 

Meer weten over het uitbesteden van social media beheer? Neem dan direct vrijblijvend contact op met Doelgroepbereikt.


Zoeken:

Social media marketing bureau 

Waarom Doelgroepbereikt? 

✔️ Jouw resultaat is ons resultaat
✔️ Gemiddelde beoordeling: 9.3
✔️ Samenwerken met met integriteit en eerlijkheid

Gespecialiseerd in:

✔️ LinkedIn marketing 
✔️ Leadgeneratie op social media 
✔️ LinkedIn trainingen op maat

Social media uitbesteden?

Wij helpen jou met het ontwerpen van een plan waarmee jij op sociale media zakelijke klanten gaat bereiken.