Waarom LinkedIn bedrijfspagina aanmaken?
Leestijd: 4 minuten
Voordat we meer vertellen over 'waarom je een LinkedIn bedrijfspagina moet aanmaken', laten we je eerst tekst en uitleg geven over dit gigantische zakelijke platform.
LinkedIn, het grootste zakelijke platform van dit moment. Een platform met meer dan 5 miljoen gebruikers in Nederland waar dagelijks ontzettend veel nieuwe contacten worden aangegaan en samenwerkingen ontstaan. Helaas maakt niet iedereen hier goed gebruik van. Deels heeft dit te maken met een stukje onwetendheid.
Van de 5 miljoen gebruikers, heeft een groot percentage überhaupt niet kennisgenomen van de vele mogelijkheden die LinkedIn biedt. Als bedrijf maar ook als werknemer, biedt het platform middelen waarmee je o.a. klanten en personeel kan werven. Dit maakt LinkedIn marketing een onmisbare schakel binnen jouw marketingstrategie.
Voor het bereiken van potentiële klanten kan een bedrijfspagina de uitkomst zijn. Met een bedrijfspagina kan je heel eenvoudig jouw organisatie promoten onder potentiële klanten, maar ook kan je het kanaal gebruiken om huidige relaties te informeren. En dan ben ik vergeten om te melden dat je met een bedrijfspagina ook vacatures kan delen. Je hoort het al, LinkedIn is a nice thing to have.
Mocht je nog geen LinkedIn bedrijfspagina hebben, dan is dit de hoogste tijd. Alle ins en outs over waarom een LinkedIn bedrijfspagina onmisbaar is, lees je in dit artikel.
Inhoudsopgave
ToggleWat is LinkedIn Bedrijfspagina?
Als je zelf al een persoonlijk profiel hebt op LinkedIn, dan heb je vast al een idee hoe deze online omgeving eruitziet. Naast een persoonlijke account is het mogelijk om op dit platform een bedrijfspagina aan te maken. Het is een gemiste kans als je dit niet doet. Op jouw LinkedIn bedrijfspagina kun je contact leggen met je doelgroep door waardevolle informatie te delen. Wat valt eronder waardevolle informatie? Informatie waar de doelgroep iets aan heeft. Dit kan zijn; het delen van tips, adviezen, antwoorden op veelgestelde vragen, kijkje achter de schermen, samenwerkingen of projecten op locatie. Door het delen van berichten, zorg je ervoor dat je top-of-mind blijft onder de doelgroep.
Wat zijn de voordelen van een Bedrijfspagina?
Hierboven heb je al een aantal voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina kunnen lezen. Toch heeft zo’n pagina veel meer voordelen voor je bedrijf dan je zou denken. Deze verdienen het om wat uitgebreider uitgelegd te worden. Dit alles om jou te overtuigen. Het platform LinkedIn is zeker van toegevoegde waarde voor jouw marketingstrategie.
Werknemers werven
Duizenden mensen zijn dagelijks op zoek naar een nieuwe baan of een nieuwe uitdaging. Met een LinkedIn bedrijfspagina kan jij inspelen op deze zoekvragen. Op het bedrijfsprofiel kun je vacatures plaatsen, maar ook zelf contactleggen met potentiële werknemers. Door van tevoren contact met ze te leggen via LinkedIn, heb je eerder de kans dat ze bij jou terecht komen, zodra ze op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.
Relaties opbouwen en onderhouden met klanten
Naast contact leggen met potentiële werknemers is een LinkedIn bedrijfsprofiel ook ideaal voor het opbouwen van relaties met klanten. Zij hebben door jouw uitgebreide profiel een goed inzicht in het bedrijf en de mensen die hiervoor werken. Dit bouwt een bepaalde vorm van vertrouwen op en zorgt voor een betere relatie tussen het bedrijf en de klant. Door de kennis van het bedrijf en eventuele updates te delen via het bedrijfsprofiel blijf je in contact met huidige en potentiële klanten. Deze interactie kan leiden tot meer succes in de toekomst.
Adverteren op LinkedIn
Met een persoonlijk account kun je geen advertenties plaatsen op LinkedIn. Met een bedrijfsprofiel kan dit juist wel. Alle content en updates die je op jouw bedrijfsprofiel hebt geplaatst, kun je promoten. Dit kunnen bijvoorbeeld blogs of artikelen zijn. Je kunt advertenties maken voor een specifieke doelgroep. Deze doelgroep kun je zelf samenstellen door onder andere te focussen op een locatie, leeftijdscategorie of functie. Zo weet je zeker dat jouw blog geadverteerd wordt bij een doelgroep die geïnteresseerd is in jouw bedrijf. Met dit voordeel kun je het bereik van je bedrijf vergroten.
Meer blogs van Doelgroepbereikt.nl ...