LinkedIn bedrijfspagina beheren voor de zakelijke doelgroep
Bestaande en potentiële klanten bereiken
LinkedIn is hét social media platform voor zakelijk publiek. Het wordt gezien als het grootste professionele online netwerk ter wereld. LinkedIn werd opgericht in 2002 en heeft inmiddels ruim 700 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan zo’n 5,1 miljoen gebruikers in Nederland.
LinkedIn wordt gebruikt door een brede zakelijke doelgroep; van bedrijven en werknemers die hun dagelijkse professionele taken en successen delen tot werkzoekenden en werkgevers die hun openstaande vacatures willen invullen. Elke gebruiker heeft zijn of haar eigen profielpagina waar hun CV, arbeidsverleden, opleiding, werkervaring en recente berichten op gedeeld kunnen worden.
Het platform focust op professionele en commerciële relaties. Het doel van dit kanaal is om mensen met elkaar te laten verbinden. Op LinkedIn vind je bedrijven en professionals die zichzelf willen promoten, nieuwe werknemers willen vinden, willen netwerken en/of op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Waar het bij andere social mediakanalen - zoals Instagram & Facebook - voornamelijk gaat om het delen van persoonlijke, vermakende en amuserende berichten zoals vakantiekiekjes, is LinkedIn hét social platform voor het opbouwen en onderhouden van professionele relaties.
Wat is een LinkedIn bedrijfspagina?
Een bedrijfspagina is een online presentatie van jouw bedrijf. Of zowel LinkedIn zelf zegt; 'Een LinkedIn-pagina fungeert als de stem van jouw organisatie'. LinkedIn-bedrijfspagina's zijn gewijd aan individuele bedrijven, organisaties en instellingen. Ze stellen LinkedIn-leden in staat om individuele bedrijven te ontdekken en ermee in contact te komen. Gebruikers op LinkedIn kunnen meer te weten te komen over jouw merk, de producten of diensten van de organisatie, carrièremogelijkheden en meer.
De bedrijfspagina is ontwikkeld om je bedrijf een thuisbasis te geven en jouw publiek op het netwerk te bereiken. Als je nog geen LinkedIn-pagina voor je bedrijf hebt gebouwd, loop je nieuwe connecties, volgers, medewerkers en klanten mis.
De functies van een bedrijfspagina:
✓ Delen van updates en nieuws
✓ Vacatures plaatsen en contact leggen met potentiële medewerkers
✓ Medewerkers toevoegen aan de pagina en connecties laten uitnodigen
✓ Producten of diensten promoten
✓ Adverteren op LinkedIn
✓ Statistieken over bezoekers, updates en paginaweergaven
Deze functies stellen je in staat om de vindbaarheid en zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten. Niet alleen op LinkedIn, maar ook op Google.
Voordelen van een bedrijfspagina
Vindbaar vergroten van je bedrijf
De kans op meer naamsbekendheid en meer interactie met je klant/doelgroep ontstaat na het aanmaken van een bedrijfspagina.
Diensten en producten promoten
Met behulp van de showcase pagina kan je heel eenvoudig producten en diensten uitlichten. Ook is het mogelijk om een externe link te plaatsen naar jouw website.
Vindbaarder in Google
Door het plaatsen van berichten op LinkedIn word je beter gevonden in zoekmachines.
Werknemers en fans toevoegen
Door medewerkers toe te voegen aan de bedrijfspagina vergroot je de zichtbaarheid. Andere bedrijven zien wie er voor je bedrijf werken of met wie ze contact hebben gehad.
Vacatures delen
Via een bedrijfspagina kan je heel eenvoudig vacatures plaatsen. Daarnaast kan je jouw medewerkers instrueren om deze extra onder de aandacht te brengen.
Nieuws delen
Houd je (potentiële) klanten op de hoogte van alle ins en outs van je bedrijf.
Klantervaringen
Resultaatgericht
”Onlangs een samenwerking gestart met dit bedrijf. Er is duidelijk wat er van elkaar wordt verwacht, ze zoeken goed uit waar je meer uit kan halen wat betreft Social Media en helpen je om dit te realiseren. Kortom: een hele fijne samenwerking!”
Rica Stienstra
Denken met je mee
”Campagne voor LinkedIn lopen, zeer tevreden met het resultaat en de kritische vragen die worden gesteld.”
Erik Hofstee
Snel resultaat
”Perfect voor als je snel wilt groeien in social media marketing!”
Tjip Schievink
Waarom een LinkedIn bedrijfspagina beheren?
Bouw relaties met klanten
Jouw doelgroep zit op LinkedIn. Hoe bereik je deze doelgroep? Door op LinkedIn aanwezig te zijn met jouw bedrijfspagina. Met deze pagina nodig je vervolgens jouw klanten (connecties) uit. Door waardevolle berichten te delen op de tijdlijn en interactie aan te gaan, bouw je relaties op. Zowel met huidige klanten als potentiële klanten.
Autoriteit vergroten
Naast het delen van bedrijfsupdates, kan je de bedrijfspagina gebruiken voor het delen van kennis. Op deze manier kan je laten zien welke kennis je in huis hebt, welke marktontwikkelingen jullie nauwlettend in de gaten houden en waarom jouw bedrijf dé expert is in de markt.
Connecties uitnodigen
Door medewerkers toe te voegen aan het beheer van je bedrijfspagina, kan je eenvoudig connecties uitnodigen. Iedere medewerker heeft een eigen netwerk die vervolgens op de hoogte wordt gesteld van jouw bedrijf.
Adverteren op LinkedIn
Een ander groot voordeel is dat je met een bedrijfspagina kan adverteren. Dit is helaas niet mogelijk met een persoonlijk profiel. Wil je onder de aandacht komen bij een specifieke doelgroep zoals manager+ van zorginstellingen in Noord-Nederland? Gebruik adverteren om jouw boodschap te verspreiden onder deze doelgroep. Daarnaast kan je huidige berichten een extra boost geven.
Kosten voor beheren van een LinkedIn bedrijfspagina
Aan de slag met een bedrijfspagina op LinkedIn, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Met onze ervaring en dagelijkse activiteiten op dit platform, helpen wij je in het realiseren van nieuwe doelen. Doelen als: naamsbekendheid vergroten, nieuwe klanten bereiken of huidige relaties onderhouden. Daarnaast ontwerpen wij vacaturescampagnes om online meer naamsbekendheid te genereren en nieuwe medewerkers te werven. Maar eerst gaan we in gesprek om te bespreken wat je wil bereiken. We kijken naar hoe we jouw bedrijfspagina moeten inrichten en waar jouw doelgroep zich bevindt. Het doel is niet alleen meer volgers: wij zorgen ervoor dat je echte fans creëert die graag bij je afnemen.
De kosten voor het beheren hangt af van jouw wensen en doelen. Hoe vaak wil je een post plaatsen? Welk type content wil je delen? Ben je in het bezit van beeldmateriaal? Zijn er medewerkers die getraind moet worden? Op basis van al deze wensen bieden wij een prijs op maat aan. Wil je hierover meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op via het nummer 085-8209770 of vul het contactformulier onderaan de pagina in.
Greep uit onze projecten
LinkedIn Marketing Autohopper Hofstee
Voor Autohopper Hofstee is op consistente wijze LinkedIn marketing ingezet voor het bereiken van huidige- en potentiële klanten. Autohopper is met 110 vestigingen de grootste no-nonsense autoverhuurder in Nederland....
LinkedIn marketing TN Slopen en Saneren
Voor TN Slopen en Saneren is op consistente wijze LinkedIn marketing ingezet voor het bereiken van potentiële klanten. TN Slopen en Saneren is een gerenommeerd sloop-en asbestsaneringsbedrijf uit Scharsterbrug....
LinkedIn Leadgeneratie Diamond Sound Systems
Voor Diamond Sound Systems is de automatische Leadgeneratie ingezet voor het bereiken van potentiële klanten op LinkedIn. Diamond Sound Systems uit Joure zijn gedreven professionals in licht en geluid....
"Laten samen kijken naar de groeimogelijkheden. Zin in een bakje koffie?"
Damian
Dé Social media expert
Hoe gaan wij te werk?
LinkedIn strategie uitwerken
Ontvang voor jouw focuskanaal een strategie en plan van aanpak op maat. Zonder strategie is het bereiken van zakelijke klanten een lastig verhaal.
Lees hier meer over LinkedIn strategie.
LinkedIn content creatie
Val op met professionele foto’s & video’s. Op basis van een contentkalender en contentpijlers ontwerpen wij relevante content waarmee we impact maken bij de doelgroep. We spelen in op de emoties van de doelgroep voor meer interactie.
Lees hier meer over LinkedIn content creatie.
Bijsturen en rapporteren
Social media beheren betekent voor ons een intensief traject waarbij we op dagelijkse basis onze werkzaamheden bijsturen. Dit is nodig om in te spelen op de veranderingen in de markt en op de behoefte van de doelgroep. Naast het bijsturen ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage waarin wij onze werkzaamheden verantwoorden.
Voorbeelden uit de praktijk
Klaar om potentiële klanten te bereiken met een bedrijfspagina?
Wij helpen jou met het ontwerpen van een plan waarmee jij op LinkedIn zakelijke klanten gaat bereiken. Maar voordat we daarmee aan de slag gaan, willen we graag eerst kennismaken. Laat hieronder jouw contactgegevens achter, zodat wij de koffie voor je kunnen klaarzetten!