











Wat is LinkedIn marketing?

LinkedIn is hét platform voor de B2B markt. Je komt makkelijk en laagdrempelig in contact met de juiste beslisser(s) voor nieuwe opdrachten. Daarnaast bereiken je berichten veel meer mensen dan op andere kanalen.
Of je nu zzp’er bent, in loondienst werkt of een eigen bedrijf runt, LinkedIn is een uitstekend platform om in te zetten voor zakelijke doeleinden. Het draait om netwerken, het delen van kennis en aangaan van interactie met potentiële klanten.
LinkedIn Marketing – De cijfers in beeld
- Aantal dagelijkse gebruikers NL: 1.069 miljoen (2021)
- 80% van de B2B-leads komt uit LinkedIn
- 52% B2B kopers besluit op basis van LinkedIn
LinkedIn is het grootste zakelijk platform ter wereld. Met meer dan vijf miljoen leden en maar liefst meer dan 120.000 bedrijfspagina’s is LinkedIn niet meer weg te denken bij de succesvolle ondernemer. Jouw zakelijke klanten zullen dan ook actief op dit platform zijn en dus is het een uitstekende database voor al je contacten. Het platform wil professionals van over de hele wereld bij elkaar brengen zodat ze succesvoller en productiever zijn. Als 's werelds grootste professionele netwerksite verbindt LinkedIn professionals uit de branche met elkaar en helpt mensen bij het vinden van een baan, freelance werk, klanten of potentiële partners.
LinkedIn marketing op maat
Social media is niet meer weg te denken uit ons leven. Zowel privé als zakelijk worden diverse kanalen gebruikt. Het doel is echter altijd: relaties aangaan én uitbouwen. Voor een optimaal resultaat is het belangrijk dat je een socialmediakanaal op de juiste manier inzet. Ook voor LinkedIn is dit zeker van groot belang.
LinkedIn draait om het aangaan en uitbouwen van relaties. Door het platform op de juiste manier in te zetten zorg je hiervoor. Je kunt jouw doelgroep op LinkedIn bereiken met je eigen unieke boodschap. Maar daarbij is het natuurlijk wel van belang dat de identiteit van je bedrijf, je communicatie, op de juiste manier naar voren komt. Veel ondernemers vinden dit lastig. Vaak gaat er daarom veel te veel tijd zitten in het opzetten van een bedrijfspagina en een goede marketingcampagne. Maar ook de kennis ontbreekt op dit gebied. Dit zijn dan ook de twee meest genoemde redenen om LinkedIn marketing uit te besteden.
Wij helpen jou graag verder!
Dit doen wij uiteraard niet volgens een standaard procedure. Ieder bedrijf is immers anders en ieder bedrijf is uniek. Wij onderzoeken daarom wat de beste strategie is die past bij jouw doelgroep. Daarnaast kunnen wij natuurlijk ook specifiek ingaan op jouw wensen. Via targeting is het mogelijk om heel nauwkeurig jouw doelgroep te bereiken. De strategie bedenken wij altijd in overleg met jou en vervolgens zullen wij deze voor een langere termijn uitvoeren.
Voordelen LinkedIn
Netwerk vergroten
Klantafspraken
Personeel werven
Meer naamsbekendheid
Beter vindbaarheid op Google
Direct contact met je ideale klant

Waarom LinkedIn Marketing uitbesteden?
Echte resultaten
Door onze ervaring met verschillende bedrijven zien wij dat onze methode werkt. Deze bedrijven groeien op basis van meer bereik, meer betrokkenheid en nieuwe klantafspraken.
Hoge beoordeling
Onze klanten voor LinkedIn Marketing beoordelen ons met een gemiddelde van 9,3.
Personeel werven
Door je LinkedIn marketing uit te besteden, maak je kennis met onze specialisten. Wij houden ons alleen maar bezig met LinkedIn en weten dan ook als geen ander hoe wij dit sociale platform optimaal kunnen inzetten. Het werven van personeel voor bedrijven op LinkedIn is voor ons dagelijkse kost.
Consistentie
Wij verzekeren dat wij bij het beheren van je LinkedIn werken aan consistente zichtbaarheid. Dit betekent dat we wekelijks actief zijn in het delen van waardevolle voor jouw doelgroep.

Waarom is LinkedIn marketing onmisbaar voor mijn bedrijf?
Met een platform met meer dan 5 miljoen gebruikers is het een zekerheid dat jouw zakelijke klanten ook actief zijn op LinkedIn. Het is een database voor al je contacten, met als voordeel dat jouw contacten zelf hun data bijhouden.
Meer voordelen
Meer naamsbekendheid en leads.
Direct in contact met je ideale klant.
Je bespaart tijd omdat wij je LinkedIn beheren. Hierdoor kun je je focussen op wat jou energie geeft.
Geen extra personeel nodig.
Word beter gevonden, ook in Google.
Vaste investering en één aanspreekpunt.
Maandelijkse updates en rapportage.
Meer dan 7 jaar ervaring met social media.
Klanten beoordelen ons met een 9,3.

Greep uit onze projecten
Social media beheer en Websitebouw Subhan Ingenieursbureau
Voor Subhan Ingenieursbureau is een website gebouwd volledig op basis van maatwerk. Daarnaast is LinkedIn Leadgenerator en social media adverteren ingezet voor het bereiken van particulieren en zakelijke klanten....
Websitebouw en Social media beheer Noovids
Voor Noovids is een compleet nieuwe website geheel in eigen stijl ontwikkelt. Daarnaast is de LinkedIn Leadgenerator ingezet voor het genereren van klantafspraken. Noovids levert licht, geluid en video....
Websitebouw Markant Kozijnen
Voor Markant Kozijnen is een compleet nieuwe website geheel in eigen stijl gebouwd met als doel: meer aanvragen. Markant Kozijnen uit Oosterwolde is de betrouwbare partner/leverancier in kozijnen en...
"Laten we samen de kansen op LinkedIn bespreken. Zin in een bakje koffie?"
Damian
Dé LinkedIn expert

Wat heb je nodig voor LinkedIn Marketing?
LinkedIn strategie
Ontvang een strategie en een plan van aanpak op maat. Zonder strategie is het bereiken van zakelijke klanten een lastig verhaal.
Lees hier meer over LinkedIn strategie.
Content
Val op met professionele foto’s & video’s. Door relevante content zorg je ervoor dat de gekozen LinkedIn strategie impact maakt.
Lees hier meer over Content creatie.
Automatische Leadgeneratie
Groei exponentieel met onze groeiversnellers voor LinkedIn! Op de ‘automatisch piloot’ jouw doelgroep bereiken én enthousiasmeren met behulp van Sales Navigator.
Lees hier meer over LinkedIn leadgenerator.
Specialist
Ons team is gespecialiseerd in LinkedIn Marketing. Iedere dag houden we ons bezig met het delen van content, benaderen van potentiële klanten en het bijsturen van campagnes op LinkedIn.

Voorbeelden uit de praktijk
Veelgestelde vragen
Het uitbesteden van LinkedIn is geschikt voor de volgende ondernemers:
- Die geen tijd hebben om zelf LinkedIn uit te voeren.
- Die niet de juiste kennis in huis hebben om het uit te voeren.
- Die zich richten op de zakelijke markt.
- Die willen digitaliseren en vooruit willen.
Voor de kosten van LinkedIn beheer hebben we geen eenduidig antwoord. Iedere prijs die wij opmaken wordt bepaald aan de hand van een aantal vragen:
- Welke social media kanalen wil je inzetten?
- Hoe vaak per week gaan we berichten delen?
- Ben je voorzien van beeldmateriaal? (foto & video)
- Ga je alleen voor organische advertentiecampagnes of ook betaalde advertentiecampagnes?
- Hoe lang duurt de samenwerking?
Op voorhand kunnen wij helaas niet inschatten waar jouw bedrijf staat en waar de behoefte ligt. Na de kennismaking geven we antwoord op de bovenstaande vragen en ontvang je van ons een voorstel op maat.
Niet persé. LinkedIn Marketing kan je prima uitvoeren zonder een bedrijfspagina. Je gebruikt hiervoor jouw eigen persoonlijke profiel om berichten over je bedrijf te delen. We raden wel aan om naast je persoonlijk profiel een bedrijfspagina te gebruiken. Een bedrijfspagina oogt professioneler en laat je onderscheid maken tussen persoonlijk en zakelijk. Daarnaast kan je met een bedrijfspagina, personeel toevoegen als beheerder en connecties uitnodigen.
Content op LinkedIn gaat over inhoud die je deelt. Je kunt hierbij denken aan:
- Teksten
- Afbeeldingen
- Video's
- Audio
- Documenten
- PDF's
- Whitepapers
Het delen van content op LinkedIn is een vereiste, wanneer je nieuwe klanten wil bereiken. Het delen van content zorgt namelijk voor dat je zichtbaar bent op je tijdlijn en mensen jouw expertise onder ogen zien. Daarnaast kun je met behulp van content inspelen op emoties en pijnpunten van je doelgroep. Hiermee spoor je aan tot actie zoals het een reactie achterlaten onder je bericht.
Het bereiken van potentiële klanten op LinkedIn is afhankelijk van de activiteiten je onderneemt op het platform. Klanten bereiken op LinkedIn betekent dat je:
- Op dagelijkse basis waardevolle berichten deelt op je tijdlijn.
- Een professioneel en onderscheidend LinkedIn profiel hebt.
- De boer opgaat in het benaderen van nieuwe connecties.
- Profielbezoekers of personen die op jouw bericht hebben gereageerd, opvolgt.
- In gesprek gaat met mensen uit je vakgebied of doelgroep.
- Relevant bent en duidelijkheid schept in wat je te bieden hebt.
Al deze taken vergt een hoop tijd en inspanningen, maar alleen op deze manier zal je slagen.
Dit is sterk afhankelijk van een aantal factoren: aantal keren dat berichten worden gedeeld, is er al geschikt beeldmateriaal aanwezig ja/nee en welk tijdsbestek is nodig om de doelstelling te realiseren.
Wij werken voor diverse branches waaronder: lease maatschappijen, ingenieursbureaus, ICT-bedrijven en bouw- en sloopbedrijven.
Dit doen we door bij je langs te komen en interviews af te nemen met zowel jullie als jullie klant(en).
Jazeker, we bepalen aan de hand van een interview over welke onderwerpen geschreven wordt. Deze worden vervolgens uitgeschreven en aangeleverd ter controle. Ook zit hier 1 revisieronde bij.
Wij zijn flexibel en kunnen eerder ingeplande berichten opschuiven zodat we dit ‘last minute’ bericht kunnen inplannen.
Bij het ontwerpen van de strategie bepalen we samen de prestatie-indicatoren. Deze rapporteren we maandelijks en sturen bij waar nodig.
Zeker, we bieden op maat gemaakte LinkedIn trainingen aan op basis van jouw behoefte. Klik hier voor meer informatie.
- Uitgebreide LinkedIn strategie
Om tot een goede strategie te komen maken we gebruik van interviews. Hierdoor krijgen we een beter beeld van jouw organisatie, maar ook van de doelgroep en de markt. Hieruit vloeit vervolgens een strategie die past bij jouw bedrijfsdoelen.
- Plan van aanpak
Aan de hand van de strategie bepalen we welke campagnes het beste passen. Teksten worden uitgewerkt en een foto- en/of videoshoot op locatie wordt uitgevoerd. Daarnaast zorgen we dat je LinkedInpagina(s) up-to-date is/zijn.
- Uitrol LinkedIn strategie
Zodra alles gecontroleerd is en in de startblokken staat is het tijd om het startschot te geven.
- Bijsturen
LinkedIn marketing is een kwestie van bijsturen. Aan de hand van de maandelijkse rapportages sturen we bij waar nodig
Neem gerust contact met ons op. Klik hier en wij beantwoorden je vraag.
Klaar om potentiële klanten te bereiken met LinkedIn?
Wij helpen jou met het ontwerpen van een plan waarmee jij op LinkedIn zakelijke klanten gaat bereiken. Maar voordat we daarmee aan de slag gaan, willen we graag eerst kennismaken. Laat hieronder jouw contactgegevens achter, zodat wij de koffie voor je kunnen klaarzetten!
