Muta Sport logo
Apollbouw logo
Nehlsen logo
Maxtotaal.nl logo
Easie logo
Logo Zandstra Sport
Logo Subhan Ingenieursbureau
DTC surhuisterveen logo
Popma productions logo

Social media beheer; jouw doelgroep bereiken

Wij nemen jouw werk uit handen!

Digitaal groeipakket voor social media

Wat is social media beheer?

Simpel gezegd, het beheren van sociale media is het proces van het maken, publiceren en analyseren van content die je op sociale-mediaplatforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn plaatst. Dit klinkt vrij eenvoudig, maar is in onze ogen lastiger dan je denkt. Het beheren van social media ligt namelijk iets strategischer. Het omvat meer dan alleen het delen van spontane foto's of reageren op volgers.

Het beheer van social media is een onderdeel van een totale digitale marketingstrategie. Een strategie waarbij je niet alleen inzet op social media kanalen maar ook een website, e-mail en andere digitale kanalen. Al deze kanalen moeten één samenhangend geheel zijn waarbij de communicatie op elkaar afgestemd is en je rekening houdt met de tone-of-voice per kanaal.

Om social media als onderdeel van je complete strategie succesvol in te zetten, is het belangrijk om de specifieke kenmerken van jouw markt te kennen en te weten hoe jouw oplossing een bepaald probleem kan helpen oplossen. Jouw digitale marketingstrategie bepaalt hoe jouw merk online zal positioneren om meer business te genereren. Een social mediastrategie richt zich op het gebruik van sociale-mediaplatforms om bekendheid op te bouwen, leads en verkopen te genereren.

Beheer van sociale media is ter ondersteuning van de digitale marketing- en sociale-mediastrategieën.  Het is een belangrijk onderdeel van het uitvoeren van een effectieve socialmediastrategie, omdat het uitlegt hoe jouw merk de markt bewerkt (denk aan het publiceren van content, richtlijnen voor verhogen van betrokkenheid bij klanten, enz.) op socialmediaplatforms om resultaten te genereren. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw social media management aanpak de juiste is voor jouw merk?

Op die vraag geven we graag persoonlijk antwoord. Samen kijken naar de juiste aanpak om jouw doelgroep te bereiken.

Jouw persoonlijke manager

Voor een optimaal resultaat is het belangrijk dat je een socialmediakanaal op de juiste manier inzet. Schieten met losse hagels op social media gaat je niks opleveren. Voor het leveren van resultaten gaan we samen met jou een ijzersterke strategie ontwikkelen dat het fundament wordt van winstgevende campagnes. De strategie zetten we vervolgens voor jou uit waarbij wij alle activiteiten gaan managen en je op de hoogte stellen van alle ontwikkelingen. Door ons persoonlijk op te stellen en korte lijnen te hanteren blijf je actief betrokken.

Voordelen social media beheer

Scheelt jou ontzettend veel tijd

Je ontvangt een strategie op maat

Consistent bouwen aan je merk

Je bent en blijft zichtbaar

Beter vindbaarheid op Google

Je bouwt een band op met jouw publiek

En social media biedt meer voordelen!

Waarom social media laten beheren?

Echte resultaten

Door onze ervaring met verschillende bedrijven zien wij dat onze methode werkt. Deze bedrijven groeien op basis van meer bereik, meer betrokkenheid en nieuwe klantafspraken.

Hoge beoordeling

Onze klanten voor social media beheer beoordelen ons met een gemiddelde van 9,3.

Betrokken manager(s)

In het gehele proces word je gezien als samenwerkingspartner. Je bent betrokken bij het proces en kijkt mee met de werkzaamheden die wij uitvoeren. Wij zorgen voor de executie waarna jij mag genieten van de resultaten. Daarnaast ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage.

Consistentie

Wij verzekeren dat wij bij het beheren van social media voor jouw bedrijf een consistent bereik zal genereren. Je zult merken dat je binnenkort aan de lopende band nieuwe volgers gaat verwelkomen.

Waarom is social media onmisbaar?

Het social media gebruik in Nederland blijft alsmaar groeien en is ook nog eens intensiever geworden. Met meer dan 13,7 gebruikers in diverse leeftijdscategorieën op Facebook, Instagram en LinkedIn, is de kans groot dat jouw ideale klant actief is op social media. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Newcom dat wij als Nederlanders gemiddeld 98 minuten per dag met sociale media bezig zijn. Dit is gemiddeld. In de jonge leeftijdscategorieën zit het gemiddelde bijna op twee uur per dag. Door de groei in de gemiddelde schermtijd en de groei in het aantal gebruikers, ontstaan er kansen voor bedrijven. Social media is niet alleen een medium voor amusement, maar ook voor het kopen van zakelijke producten/diensten.

Welke kansen grijp je met social media?

Directe verkopen.

Meer naamsbekendheid en leads.

Direct in contact met je ideale klant.

Je bespaart tijd omdat wij je social media beheren. Hierdoor kun je je focussen op wat jou energie geeft.

Geen extra personeel nodig.

Word beter gevonden, ook in Google.

Je bouwt voor de langere termijn aan je merk.

Greep uit onze projecten

TN slopen Logo

TN Slopen en Saneren

Voor TN Slopen en Saneren is op consistente wijze LinkedIn marketing ingezet voor het bereiken van potentiële klanten. TN Slopen en Saneren is een gerenommeerd sloop-en asbestsaneringsbedrijf uit Scharsterbrug....

Markant logo

Markant Kozijnen

Voor Markant Kozijnen is een compleet nieuwe website geheel in eigen stijl ontwikkelt voor het werven van nieuwe klanten. Markant Kozijnen is de betrouwbare partner/leverancier in kozijnen en buitenleven....

Autohopper logo

Autohopper Hofstee

Voor Autohopper Hofstee is op consistente wijze LinkedIn marketing ingezet voor het bereiken van huidige- en potentiële klanten. Autohopper is met 110 vestigingen de grootste no-nonsense autoverhuurder in Nederland....

Damian Doelgroepbereikt

"Laten we samen de kansen op Social media bespreken. Zin in een bakje koffie?"

Damian
Dé Social media expert

Hoe gaan wij te werk?

Strategie uitwerken

Ontvang voor jouw focuskanaal een strategie en plan van aanpak op maat. Zonder strategie is het bereiken van zakelijke klanten een lastig verhaal.

Content

Val op met professionele foto’s & video’s. Op basis van een contentkalender en contentpijlers ontwerpen wij relevante content waarmee we impact maken bij de doelgroep.

Uitvoering

De gecreëerde content is beoordeeld, voorzien van hashtags en ingepland op de momenten waarop de doelgroep het meest actief is. Nu is het tijd om gas te geven en onze doelgroep te voorzien van waardevolle en impactvolle berichten.

Bijsturen en rapporteren

Social media beheren betekent voor ons een intensief traject waarbij we op dagelijkse basis onze werkzaamheden bijsturen. Dit is nodig om in te spelen op de veranderingen in de markt en op de behoefte van de doelgroep. Naast het bijsturen ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage waarin wij onze werkzaamheden verantwoorden.

Voorbeelden uit de praktijk

Veelgestelde vragen

Het uitbesteden van social media is geschikt voor de volgende bedrijven:

  • Die geen tijd hebben om zelf social media te beheren.
  • Die niet de juiste kennis in huis hebben om het uit te voeren.
  • Die resultaten willen behalen.
  • Die openstaan voor digitaliseren.

Voor alle kanalen heb je een bedrijfspagina nodig. Een bedrijfspagina vertegenwoordigt jouw bedrijf, merk of product. Met een persoonlijke pagina zijn de mogelijkheden beperkt en kan je bijvoorbeeld geen mede beheerders toevoegen. Dit is nodig om ons toegang te verlenen waarmee we jouw pagina's beheren.

Content op LinkedIn gaat over inhoud die je deelt. Je kunt hierbij denken aan:

  • Teksten
  • Afbeeldingen
  • Video's
  • Audio
  • Documenten
  • PDF's
  • Whitepapers

Het delen van content op LinkedIn is een vereiste, wanneer je nieuwe klanten wil bereiken. Het delen van content zorgt namelijk voor dat je zichtbaar bent op je tijdlijn en mensen jouw expertise onder ogen zien. Daarnaast kun je met behulp van content inspelen op emoties en pijnpunten van je doelgroep. Hiermee spoor je aan tot actie zoals het een reactie achterlaten onder je bericht.

Het bereiken van potentiële klanten op social media is sterk afhankelijk van de strategie die we voor jou uitwerken. Deze strategie werken we uit op basis van:

  • Doelen.
  • Onderscheidend vermogen.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Focuskanaal.
  • Content creatie.
  • Uitvoering en planning.

Dit is sterk afhankelijk van een aantal factoren: aantal keren dat berichten worden gedeeld, is er al geschikt beeldmateriaal aanwezig ja/nee en welk tijdsbestek is nodig om de doelstelling te realiseren.

Wij werken voor diverse branches waaronder: lease maatschappijen, ingenieursbureaus, ICT-bedrijven en bouw- en sloopbedrijven.

Dit doen we door bij je langs te komen en interviews af te nemen met zowel jullie als jullie klant(en).

Jazeker, we bepalen aan de hand van een interview over welke onderwerpen geschreven wordt. Deze worden vervolgens uitgeschreven en aangeleverd ter controle. Ook zit hier 1 revisieronde bij.

Wij zijn flexibel en kunnen eerder ingeplande berichten opschuiven zodat we dit ‘last minute’ bericht kunnen inplannen.

Bij het ontwerpen van de strategie bepalen we samen de prestatie-indicatoren. Deze rapporteren we maandelijks en sturen bij waar nodig.

  1. Uitgebreide Social media strategie

Om tot een goede strategie te komen maken we gebruik van interviews. Hierdoor krijgen we een beter beeld van jouw organisatie, maar ook van de doelgroep en de markt. Hieruit vloeit vervolgens een strategie die past bij jouw bedrijfsdoelen.

  1. Plan van aanpak

Aan de hand van de strategie bepalen we welke campagnes het beste passen. Teksten worden uitgewerkt en een foto- en/of videoshoot op locatie wordt uitgevoerd. Daarnaast zorgen we dat je pagina(s) up-to-date is/zijn.

  1. Uitrollen strategie

Zodra alles gecontroleerd is en in de startblokken staat is het tijd om het startschot te geven.

  1. Bijsturen

Social media marketing is een kwestie van bijsturen. Aan de hand van de maandelijkse rapportages sturen we bij waar nodig

Neem gerust contact met ons op. Klik hier en wij beantwoorden je vraag.

Klaar om potentiële klanten te bereiken op social media?

Wij helpen jou met het ontwerpen van een plan waarmee jij op sociale media zakelijke klanten gaat bereiken. Maar voordat we daarmee aan de slag gaan, willen we graag eerst kennismaken. Laat hieronder jouw contactgegevens achter, zodat wij de koffie voor je kunnen klaarzetten!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.